fbpx

Коледна кампания за увеличаване на продажбите на Playsense.bg

Коледна кампания за увеличаване на продажбите на Playsense.bg

Коледна кампания за увеличаване на продажбите на Playsense.bg

С креативност и любов за най-малките

Playsense е българска фирма, която предлага висококачествени дървени и образователни играчки за деца до 8-годишна възраст. Има физически магазини в три от най-големите градове в България – София, Пловдив и Варна. Фирмата има и уебсайт през, който могат да се извършват поръчки на играчки.

Цел

Генериране на голям обем продажби на детски играчки от сайта на Playsense.bg в най-активните месеци, точно преди Коледа.

Заданието

Характерно за бизнеса с детски играчки е, че голяма част от него е концентриран в месеците точно преди Коледа – октомври – декември.

Затова определихме началото на кампанията на 19.09.2018 г. с продължителност до 13.01.2019 г.

Бюджетът беше ограничен – 2500 лева за цялата кампания и нямаше създадени аудитории, с които да започнем. Основното предизвикателство в началото на кампанията беше как да съберем възможно най-бързо аудитории, с които да работим.

Генериране на данни

Започнахме с насочване на студен трафик към сайта, изхождайки от двете ни основни таргет групи:

  • Родители на деца между 0 и 8 години
  • Мъже и жени с интерес към родителството

Целта ни беше в периода септември-октомври да събираме данни с по-нисък бюджет, които да използваме за оптимизиране на рекламите в пиковия период. В началото на ноември имахме достатъчно данни, за да оптимизираме рекламите.

Данните ни посочиха кои са най-търсените продукти в сайта на Playsense, избрахме 8 и насочихме рекламите основно към тях, в карусел формат. Направихме визии, подходящи за потенциалните купувачи, с пъстри пастелни цветове, които да изпъкват върху белия фон във Facebook и да грабнат вниманието на потребителите. Рекламите през периода за генериране на данни доведоха и до голям брой поръчки, което ни позволи да оптимизираме рекламите за още повече продажби, и не толкова за трафик.

Оптимизация

След оптимизацията увеличихме тройно бюджета на рекламите. Противно на всеобщото схаващане, че ако увеличиш бюджета, резултатите ще намалеят, нашите се подобриха. Средният процент на конверсии за периода 19 септември – 4 ноември беше 1.83%, а през оставащия период на кампанията – 5 ноември – 13 януари, се увеличи до 2.79%.

Ефектът от оптимизацията и увеличаването на дневния бюджет на рекламите доведе и до подобряване на възвръщаемостта от рекламата – от 505% през първия период на кампанията, до 688% след оптимизирането на рекламите.

Представянето на аудиториите също ни изненада и се размина с първоначалните ни хипотези. Очакванията ни бяха, че родителите ще конвертират повече, отколкото хората, които с интерес „родителство“. В крайна сметка родителите генерираха средно 447% възвръщаемост, докато интересът към родителството – 673%.

Интересът към родителството на свой ред включва доста по-широка група от хора, които не са задължително родители. В тази група попадат близки роднини и приятели на семейства с деца, които също искат да зарадват малчуганите с хубава играчка за Коледа.

Фунията

Фунията на потребителите, която построихме в началото, беше сравнително кратка, предвид по-ниските цени на основните продукти. Ограниченият бюджет също беше предпоставка за по-къса фуния. Използването на по-дълга фуния при нисък бюджет би разводнило качеството и количеството на данните, а те бяха в основата на кампанията.

Вкарвахме студен трафик през основните канали – Facebook Ads, Google Search и Google Display Network. След това ползвахме тази база за динамичен ремаркетинг във Facebook с конкретните продукти, които посетителите на сайта бяха разгледали.

Генерирането на достатъчно количество данни, за да работи ефективно алгоритъмът на Facebook, е ключово за успешното представяне на рекламите. От друга страна увеличението на бюджета не винаги е свързано с увеличаване разходите за привличане на клиенти. Затова е важно да разчитаме правилно особеностите на бизнес моделите на нашите клиенти и спрямо тях да концентрираме бюджета за маркетингови усилия така, че да има най-голяма възвръщаемост.

    • Categories: Projects