Seo optimization - banner

В днешната статия ще се фокусираме върху една изключително важна и много обширна част от маркетинговата стратегия на всеки бизнес, а именно SEO оптимизацията. Сигурни сме, че много от вас поне веднъж са си задавали въпроса „Какво е SEO?“ Ще отговорим, стремейки се да бъдем максимално полезни и изчерпателни.

Ако имате интерес към дигиталния маркетинг или притежавате бизнес, който се нуждае от подкрепа за осигуряване на отлично позициониране в органичните резултати от търсене, сте попаднали на правилното място. 

А сега, се отправяме към нашата главна тема – Какво е SEO оптимизация?

Search Еngine Optimization (оптимизация за търсачки), накратко SEO, е техника, която се използва основно за уебсайтове с цел подобряване видимостта на сайта сред търсачки като Google. SEO e средство за увеличаване на количеството и качеството на трафика към даден сайт, което от своя страна води и до увеличаване на продажбите или запитванията.

Важно е да се отбележи, че оптимизацията на уеб сайт е част от дългосрочна маркетингова стратегия, която работи в полза на бизнеса, а времето за постигане на видими резултати зависи от конкретните бранш и ниша. Обикновено в България резултатите започват да се виждат в период от 3 до 6 месеца, а при по-конкурентни ниши може да отнеме почти година.

А, чудили ли сте се как точно се случва класирането на определени сайтове на челни позиции в търсачката? Точно така, чрез SEO оптимизиране. Ако сме успели да грабнем вниманието ви, то продължавайте да четете.

Какво точно представлява SEO оптимизация на сайт

Оптимизацията на уеб сайт е процес, който го прави по-видим за търсачката и съответно за потребителите. Целта на SEO е да подобри класирането на сайта, така че да заема челни позиции в страниците с резултати в Google. 

Оптимизирането обхваща голям набор от стратегии, тактики и проучвания, целящи да помогнат на бизнеса да достигне до по-широка аудитория и да постига желаните резултати. Стъпките за оптимизация основно включват: 

  • подобряване на метаданните – заглавието и описанието на всяка страница в сайта, която трябва да попадне в първите резултати на Google; 
  • подобряване на съдържанието на уебсайта и всички други елементи, които търсачките използват, за да го индексират и класират. 

Предстои да разберете кои са тези елементи, какво представлява алгоритъмът на Google и как работи SEO, за да отговори на „изискванията“ на търсачката.

Какво е потребителско намерение

 

Потребителското намерение е един от най-важните за SEO фактори, с които се съобразява подходът при оптимизацията. А какво означава потребителско намерение? Най-общо казано, това са целите и желанията, които потребителите имат, когато предприемат някакво търсене онлайн.

Ролята на SEO специалиста е да направи стратегия за създаване на качествено съдържание, което задължително трябва да съдържа правилните ключови думи и да бъде насочено към конкретни потребителски желания и намерения. По този начин уеб сайтът ще има възможност да се класира на челни позиции в търсачката пред релевантната аудитория, а това ще допринесе за постигане на заложените цели. Важно е всеки бизнес да познава потребителите си, за да знае защо и как посещават уеб сайта и да им се предостави едно много по-добро потребителско изживяване, докато разглеждат уеб страницата.

Ето и кои са основните видове потребителско намерение:

  • Информационно: Потребителите търсят информация за продукт или услуга. Намират се в най-горната част на маркетинговата фуния и все още не са пряко ориентирани към покупка.
  • Навигацинно: Потребителите искат да посетят конкретен уеб сайт или страница и пишат името му в търсачката. В този случай е важно да се предостави добро потребителско изживяване, за да се увеличи шансът за продължаване към следваща стъпка от потребителската пътека.
  • Търговско: Потребителите искат да сравнят продукти или услуги, преди да направят покупка. Намират се в средата на фунията.
  • Транзакционно: Потребителите активно искат да купят или заявят услуга. Намират се в най-долната част на фунията.

Как SEO оптимизацията помага на бизнеса

За да разберете как SEO оптимизацията може да помогне на бизнеса, е важно да знаете как работят търсачките и какво всъщност е алгоритъмът на Google.

Как работи алгоритъмът на Google

Търсачката е софтуерна програма, която помага на хората да намират информация в интернет. Когато въведете своето търсене, тя преглежда всички уеб сайтове в своя индекс, релевантни на запитването, и се опитва да намери тези, които ще ви дадат желания отговор във възможно най-добър вариант.

За целта Google използва алгоритъма си за класиране. Това е набор от правила, които помагат да реши кои уеб сайтове са най-подходящи за вас. Известни са около 200 фактора, които влияят на алгоритъма, но те не са с еднаква тежест и се променят във времето. Повече информация за тях може да откриете в статията : “200 SEO фактора и тяхната тежест”. 

Алгоритъмът за класиране взема предвид:

  • уместност на уебсайта спрямо търсенето, което правите;
  • качествено съдържание;
  • популярност на сайта (т.е. има ли висок рейтинг).
  • скорост на сайта;
  • удобство от гледна точка на потребителско преживяване;
  • техническо състояние;
  • авторитет;
  • и още много други.

Съществуват различни подходи за оптимизиране на уеб сайт с фокус върху един или друг елемент от цялостната SEO стратегия. За да са ефективни, всички те включват правилен подбор на ключови думи, публикуване на висококачествено съдържание и придобиване на линкове от качествени и релевантни сайтове.

Ключовите думи са думите и фразите, които хората използват, когато търсят нещо. Ако искате дадена уеб страница да се показва, когато хората търсят по определена ключова дума, то задължително тя трябва да присъства в текста, заглавието и метаданните. Също така, за да се класира добре, сайтът трябва да има висококачествено съдържание, напаснато съгласно добрите SEO и копирайтинг практики и съобразено с контент стратегия, насочена към определена таргет група.

Линк билдингът, или изграждането на връзки от други уеб сайтове към вашия, е също важна част от оптимизацията. Търсачките използват обратните връзки като начин за измерване на качеството и рейтинга  на сайта. Колкото повече висококачествени препратки имате, толкова по-добре ще се класира уеб сайтът.

Какви са начините за оптимизация на сайт

Всяка цялостна стратегия за оптимизация включва:

  • вътрешна оптимизация на уеб сайт (On-Page SEO);
  • външна оптимизация на сайт (Off-Page SEO);
  • техническо SEO.

SEO оптимизацията за търсачки се прави от опитен специалист в тази сфера, тъй като процесът изисква специфични умения и познания.

On-page SEO – вътрешна оптимизация

On-page SEO е задължителна част от оптимизацията на уеб сайта, целяща класирне на конкретните страници за определени търсения на по-горни позиции в страницата с резултати на търсачките. Ако On-Page оптимизацията е напрaвена правилно, тя ще доведе до генериране повече качествен органичен трафик .

Част от On-Page SEO e използването на оптимизирани заглавия, метаданни, както и включването на подходящи ключови думи и фрази в текстовото съдържание и в описанията на използваните изображения. 

Някои от най-важните аспекти при On-page SEO са:

  • Къси описателни URL адреси;
  • Оптимизирани метаданни, съдържащи таргет ключовата дума;
  • Оптимизирани H1-H6 елементи (заглавие и подзаглавия);
  • SEO копирайтинг с правилно подбрани и използвани ключови думи;
  • Оптимизиране на снимките – подходящ размер и формат и Alt текст (елемент в кода, описващ съдържанието на изобаржението).
  • Добавяне и оптимизиране на структурирани данни.

SEO копирайтинг

Както вече стана ясно, за да се класира един сайт на челни позиции, е необходимо съдържанието на уебсайта да бъде оптимизирано.

Целта на SEO копирайтинга е да се създадат текстове, които да помагат на уеб сайта да се класира по-добре и да са полезни за потребителя. Задължително се използват определени ключови думи, избрани на база потребителско търсене, поведение и намерение.

Ето няколко примера за SEO съдържание :

  • блог статии;
  • категорийни описания;
  • продуктови описания;
  • лендинг копита;
  • линк билдинг статии за външни медии;
  • всякакъв друг тип съдържание, предоставящо полезна информация, т.е. съдържание, което решава определени проблеми.

SEO копирайтингът е важен за всеки уеб сайт, който иска да увеличи своята видимост, достигайки до по-голяма и релевантна аудитория. 

Off-page SEO – външна оптимизация

Off-page SEO е практика за оптимизация на уеб сайт, целяща по-високо класиране в търсачката чрез получаване на качествени външни връзки и ангажиране на потребителите в социалните медии.
 
Основен Off-Page фактор е изграждането на така наречените backlinks. Колкото повече качествени и релевантни връзки от сайтове с висок авторитет има даден сайт, толкова по-голяма тежест придобива. За Google външните линковете са като препоръка. Ако сайт А има връзка към сайт B, то това значи, че сайт A се доверява да изпрати своите потребители към сайт B – тоест сайт B има качествено съдържание и експертиза в нишата.
 

Technical SEO – техническо оптимизиране

Техническото SEO ще помогне да имате сайт, който е лесен за обхождане и индексиране от търсачката. Представлява процес от стъпки, водещи до премахване на технически проблеми и осигуряване на съответствие с изискванията на алгоритъма за търсене на Google. Техническото SEO стартира с пълен технически одит и включва оптимизиране на URL-и, премахване на счупени страници и проблемни пренасочвания от една страница към друга, осигуряване на „паяжина“ от вътрешни връзки, позволяващи на Google ботовете  да обхождат пълноценно сайта. 

Без техническо SEO един уеб сайт може да се окаже недостъпен за търсещите машини и в следствие на това – невидим за потребителите. Важно е да се отбележи, че Technical SEO е сложен процес и не приключва с еднократно отстраняване на откритите при анализа през различни инструменти грешки. Всеки сайт „живее“ и за да бъде 100% технически изправен, е необходим редовен мониторинг на състоянието му и своевременно отстраняване на установени проблеми. Алгоритъмът на Google също е динамичен и постоянно се въвеждат нови критерии за оценка на сайтовете. Развиват се и технологиите за проследяване дали тези изисквания са спазени и сайтът заслужава да заеме първи позици за определени търсения. Поради тази причина SEO и DEV специалисти работят заедно за постигане на оптимални резултати.

SEO оптимизацията – верен приятел на бизнеса

SEO оптимизацията на сайт може да помогне на бизнеса по редица начини. Благодарение на нея се генерира по-голям и качествен органичен трафик към уеб сайта, като се осигуряват потенциални клиенти и продажби. Може също така да подпомогне изграждането на лоялност и доверие от страна на потребителите към търговската марка.

Важно е да се отбележи, че SEO оптимизацията не може да даде резултат без CRO (Conversion Rate Optimisation) и SEO копирайтинг. Също така, ако дизайнът на уеб сайта не е достатъчно добър, придвижването по потребителската пътека не е оптимизирано и съдържанието не отговаря на очакванията на аудиторията, няма значение колко трафик ще се генерира, реализацията на цели не би могла да се увеличи.

Защо да изберете CreateX за ваш дигитален партньор

За да получите максимума от SEO оптимизацията, е важно е да работите с добри професионалисти. Ако се нуждаете от дигитална подкрепа за реализиране на своята маркетингова стратегия, не се колебайте да се свържете с нас. 

Екипът ни от SEO специалисти работи заедно с опитни девелъпъри, дизайнери и копирайтъри, за да гарантира впечатляващи резултати и растеж на вашия бизнес

Ако искаш да научиш още полезна информация, свързана с дигиталния маркетинг, не пропускай да следиш бъдещите публикации в нашия блог.

Scroll to Top

Свържете се с нас

Последвайте ни

Contact us

Follow us

Contact us

Follow us